Nu kan du få låna köksmaskiner från Elon – gör kostnadsfria hembesök

Elon har under det senaste året lanserat flera nytänkande tjänster som ska underlätta i vardagen. Nu lanseras två nya tjänster där den ena går under namnet ”Låneprodukter” och innebär att du som kund snabbt kan låna spis, kyl och frys från Elon, om den egna utrustningen slutat fungera. Den andra tjänsten, ”Hembesök”, innebär att Elons experter kostnadsfritt kommer till hem till kunden och ger skräddarsydda råd för hemmen utifrån deras förutsättningar.

”Om en kyl eller frys går sönder kan det snabbt bli kaos i hemmet,” säger Hans-Eric Schultz, Försäljningsdirektör på Elon. ”För att rädda både familjefriden och söndagssteken behöver man hjälp från någon som bryr sig, och vi på Elon vill gärna vara den man hör av sig till.”

Elvita räddare i nöden

Den nya tjänsten med låneprodukter innebär att kunderna får möjlighet att låna vitvaror som spis, kyl och frys med både hemkörning och installation. Dessutom är både kylar och frysar kalla redan vid leverans. Produkterna som lånas ut är Elons eget varumärke Elvita, som erbjuder både god kvalitet och rätt funktionalitet.

”Vår tjänst skapar ett andrum och ger våra kunder tid att i lugn och ro fundera över vilka ersättningsvaror de vill skaffa för att hantera det som gått sönder,” säger Hans-Eric Schultz på Elon. ”Vi vet hur viktig tiden kan vara för att rädda matvaror som håller på att förstöras om kylen eller frysen gått sönder, så vi ser även till att leverera en lånekyl eller -frys som är kall från start.”

Hembesök ökar förståelse

Tjänsten ”Hembesök”, där en expert från Elonbutiken besöker hemmet för att ge råd kring allt från vitvaror, luftvärmepump eller belysning i trädgården, är kostnadsfri och bokas enkelt på elon.se/hembesok.

”Alla hem ser olika ut och vi har alltid varit måna om att vi ger råd utifrån våra kunders specifika förutsättningar,” säger Hans-Eric Schultz på Elon. ”Det finns en enorm potential i de svenska hemmen som vi vill hjälpa till att frigöra och den här tjänsten är ett led i detta.”

I ett första skede kommer tjänsten ”Hembesök” att rullas ut i Lidköping och Barkarby och tjänsten ”Låneprodukter” i Skellefteå. Målet är sedan att successivt rulla ut tjänsterna till andra delar av landet.

”Vi vill vara som en god granne som inte drar för gardinerna utan istället ringer på när man behöver hjälp,” säger Hans-Eric Schultz på Elon. ”Vi är oerhört stolta över att introducera de här tjänsterna och hoppas att så många som möjligt ska få ta del av dem.”

källa/ foto: Elon