Örebroaren Roy Fares är Indiskas julprofil

För första gången väljer butikskedjan Indiska att lansera sin Julkollektion i samarbete med en manlig profil. Det är konditorn och tv-profilen Roy Fares som i år fått stå modell för kedjans julkampanj ”En godare Jul med Roy Fares” som rullas ut i Indiskas kanaler den 21 november. I kollektionen syns bland annat julstjärnor i återvunnet papper, handarbetade julgransdekorationer och bordsdukar i jacquardkvalité.

Indiskas Jul är i år traditionell men med en Indiska twist och går i klassiska vita, röda och gröna toner som blandas upp med paisleymönster, glitter och ett vinrött blommönster. I år är det Roy Fares som tillsammans med Indiska presenterar kollektionen som fotograferats i en 1800-tals villa i Stockholm. Roy Fares som är känd för det svenska folket som konditor, tv-profil samt grundare och ägare av café-verksamheten Mr Cake syns i kampanjen visa upp Indiskas Jul och inredningssortiment.

”Jag är stolt över samarbetet och det känns väldigt spännande och ärofyllt att få vara Indiskas första manliga julprofil. Jag älskar Julen och just nu ser jag fram emot att få umgås med vänner och familj, njuta av god mat och gå all in på juldekorationer. Indiska har funnits med mig sedan jag var liten och växte upp i Örebro och därför känns det extra roligt att få göra det här samarbetet.”, kommenterar Roy Fares

Årets Julkampanj är första gången som livsstilskedjan väljer att samarbete med en manlig profil.

”Roys kärlek till julen och den starka kopplingen mellan hans passion för bakverk och årets ”godaste” högtid gör att samarbetet har känts rätt från dag ett. Att vi valt att samarbete med en man i år känns extra roligt, Indiska är ett livsstilsvarumärke för alla och vi vill fortsätta att visa det i vår kommunikation.” säger Maria Backlund, marknadschef på Indiska.

Indiskas Julkollektion finns online och i butik från och med den 21 november.

källa/ foto: Indiska