Hästens pop up-hotell kan vinna nationell tävling

Gastro Kilsbergen. Bilder: Per Knutsson

Jämtland, Eskilstuna, Örebro och Höga Kusten tävlar om att koras till Sveriges bästa platsmarknadsförare. Aktörer på de här platserna är finalister i Placebrander of the Year 2019. En jury har utsett finalisterna och nu är det upp till allmänheten att rösta fram vinnaren. Vinnaren koras den 1 oktober. Örebro tävlar med evenemanget Gastro Natur där god mat lagades på plats ute i naturen. Några av gästerna sov sedan över i Kilsbergen. Hästens Store på Kungsgatan i Örebro levererade de sköna sängarna till eventet.

Gastro Kilsbergen. Bilder: Per Knutsson

Läs mer om Gastro Natur här:

”Med råvaror från Hjälmarens vatten och omgivande skogar lagade toppkrögaren Roger Hjälm mat i naturens egen matsal. Tre tillfälliga restauranger på oväntade platser, endast öppet en dag per plats och för 20 personer åt gången. En varumärkesstärkande insats som syftar till att visa att platsen Örebro är innovativ, klimatsmart och emotionell. Besökarnas egna bilder tillsammans med eget material spred en spännande bild av Örebrotrakten. Förutom imagestärkande publicitet har insatsen genererat nya samarbeten och en möjlighet att knyta kommersiellt starka varumärken till Örebroregionen”.

arkivfoto: Per Knutsson