BoKlok och JM har branschens nöjdaste kunder

BoKlok vinner för andra året i rad första priset i Prognoscentrets branschmätning ”Sveriges nöjdaste kunder” för bostadsutvecklare. Förstapriset delas i år med JM. Stort fokus på långsiktighet och metodiskt arbete ligger bakom vinsten.

BoKlok kom på förstaplats med ett NKI (Nöjd Kund Index) på 76, vilket kan jämföras med branschsnittet på 70. NKI beskriver hur nöjda bostadsköparna är med BoKlok och baseras på de bostäder som färdigställts för inflyttning under 2018. I mätningen utvärderas bland annat bostadens kvalitet, personlig service samt pålitlighet i form av att hålla löften och leverera felfria bostäder.

– Vi är väldigt glada och stolta över förstapriset. Alla i BoKlok jobbar hårt varje dag för att vi ska kunna skapa bra hem för de många människorna. Att vi kommer etta i år igen är ytterligare ett kvitto på att det går utmärkt att kombinera lågt pris, hög kvalitet och högsta kundnöjdhet, säger Jonas Spangenberg, VD på BoKlok.

– Vi är förstås otroligt glada och stolta över att än en gång få bekräftat från våra kunder att det arbete vi utför möter våra kunders förväntningar så väl. Bakom det fina resultatet ligger hårt arbete och ett stort engagemang från alla våra medarbetare, säger Johan Skoglund, VD och koncernchef på JM.

– JMs jämnhet både i form av bostadskvalitet och service till sina kunder är imponerande. Det ska sägas att konkurrensen från andra aktörer har ökat med åren, en utmaning som JM uppenbarligen ha tagit på stort allvar, säger Erika Knutsson ansvarig för Prognoscentrets Branschmätning för Sveriges bostadsutvecklare.